慧/利

바람의 신 이탈리안 수퍼카, 파가니 후에이라(Pagani Huayra)

I T69 U 2011. 8. 21. 23:43

바람의 신 Huayra Tata를 모티브로 Imagination을 구현한 파가니의 Huayra.

뭐 어차피 택도 없는 설레임이긴 하나, 뒷모습을 담은 사진 한장에 살짝 흥분하게 만드는 디자인이 잠시 현실을 잊게 해준다.


어차피 태생이 부자들을 타깃으로 기획 설계된 수퍼카이지만, 순수하게 바람을 이미지화한 놀이정신이 아직 떄묻지 않은 디자이너의 지향점을 느끼게 해준다.

CNBC 사이트 좀 뒤지다가 백만불의 수퍼카라는 제목의 포스트가 우연찮게 눈에 띄어 찬찬히 살펴보고 찾아보게 됬다.


암튼 또 다른 장르의 안구정화용 이미지와 동영상을 모아보니 왠지 내꺼도 아닌데 괜시리 안먹어도 배부른듯한 만복감이 약간은 행복해진다.


아래부터 CNBC에서 찾은 포스트의 내용, 파가니 홈페이지에서 퍼온 내용, 관련 동영상, 우리나라 기사, 관련 이미지 등으로 구성하였으니 관심있으신 분은 둘러보시기 바란다.




-------------------------CNBC-------------------------


Million-Dollar Cars


When vintage car collectors go to auctions, they’re used to seeing price tags exceeding $1 million. They may not necessarily buy any of the immaculately preserved specimens on display, but they’re happy to have to opportunity to note the technical specifications and observe the details that make each car a piece of living history.

Then there are cars with million-dollar price tags, where that number represents what you have to pay just to drive them off the lot. These are the luxury cars at the highest of price points, produced in limited edition runs of fewer than 100 and purchased only by the wealthiest clients.

These cars are not available to everybody, nor should they be. They’re not ideal for grocery shopping, picking up the kids from soccer practice or visits to the Taco Bell drive-thru. However, many of them have twin turbo engines that allow them to go faster than 200 miles per hour, so what they are ideal for is going from parked to speeding in less than five seconds.

What are some of the cars with prices exceeding $1 million? Click ahead to find out.

By Daniel Bukszpan
Posted 17 August 2011




-------------------------------Pagani Automobili S.p.A.-------------------------------

Pagani Huayra

$1.1 million

According to the indigenous peoples of the Andes, Aymara Huayra Tata was the name of the great and fearsome god of wind. Today, Huayra is the name of an Italian sports car manufactured by Hagani, with the express purpose of penetrating the U.S. market.

The Huayra is a 700-horsepower vehicle that weighs only 3,000 pounds, and it can go from zero to 60 miles per hour in under four seconds . only 20 units are going to be manufactured, and it will sell for $1.1 million, a small price to pay to harness the terrifying power of an ancient South American wind deity.





-------------------------------관련 동영상----------------------------


"Pagani Huayra" - Official HD


"La Pagani Huayra".
Terrifiante !!. Loin des envolées lyriques du V12 précédent, le V12 6,0l biturbo 1000 Nm de la Huayra est une vraie usine à gaz avec le son qui va avec. De l'intérieur, le souffle des turbos, les soupapes de décharge et le râle du V12 produisent conjointement un bruit à vous enfermer dans la boîte à gant dès les premiers kilomètres.



Pagani Huayra at Geneve Palexpo.



EVO reportage avec les première images de la Huayra dans l'usine Pagani.



Huayra World Premiere at Pirelli in Februrary 2011.




-------------------------------관련 기사----------------------------


바람의 신 이탈리안 수퍼카, 파가니 후에이라(Pagani Huayra)

Pagani Zonda 2011/03/08 21:28


2011 제네바 모터쇼에서 선보인 파가니(Pagani) 존다의 후속모델인 프로젝트명 C9, 파가니 후에이라(Pagani Huayra)는 6.0L AMG V12 트윈 터보 엔진과 7단 시퀀셜 기어와 듀얼 클러치 조합으로 700 마력의 출력을 뿜어내며 토크는 1,000 Nm이다. 최고속도는 370 km/h에 이른다. 차명 후에이라는 남미 안데스의 바람의 신(Huayra Tata)에서 따온 이름이다.

후에이라의 모노코크 바디는 세미 크롬 튜브 프레임에 카본-티타늄 구조로 공차 중량은 1,350 kg에 불과하다. 카본 세라믹 디스크 브레이크와 단조 서스펜션 등 경량의 고강성 소재가 사용되었다. 쇽 업소버는 올린즈, 타이어는 피렐리 P 제로를 장착했다. 외형에서 바이 제논 헤드램프, LED 주간 주행등을 적용했으며 배기 시스템은 MHG 티타늄 시스템이 적용되었다.

인테리어 디자인은 클래식한 가죽과 카본 파이버, 알루미늄 마감을 적절히 조합했으며 하이퍼카에 어울리는 럭셔리 터치를 보여준다. 센터 터치 스크린을 통해 멀티미디어 시스템, 센터 다기능 디스플레이를 제어한다. 독특한 단조 알루미늄 센터 콘솔은 클라리넷에서 영감을 얻은 것으로 보인다.

이탈리안 수퍼카 파가니 후에이라의 가격은 100만 유로(미화 139만 달러)가 넘는 것으로 알려져 있다.